تصویر لاپاراسکوپی پیشرفته

لاپاراسکوپی پیشرفته دستگاه گوارش تحتانی

لاپاراسکوپی در جراحی کولون و رکتوم بعد از مطالعه بزرگ Cost که در می ۲۰۰۴ منتشر شد، گام بلندی در فراگیر شدن در رشته کولورکتال برداشت. نتیجه این مطالعه ثابت کرد که جراحی در لاپاروسکوپی کولون با اینکه از نظر تکنیکی بسیار سخت تر است ولی نقش درمانی آن در سرطان کولون تفاوتی با جراحی باز ندارد. در عوض جراحی لاپاراسکوپی عوارض کوتاه مدت به مراتب کمتری نسبت به جراحی باز دارد که از آن جمله می توان به درد بعد از عمل کمتر و همچنین کمتر بودن عفونت زخم و عفونت های تنفسی در جراحی لاپاراسکوپی اشاره کرد.

جراحی لاپاراسکوپی تمام این مزایا را با در نظر گرفتن جراحی سرطان مشابه و طول عمر مشابه با جراحی باز دارا می باشد.

بعد از این مطالعه تحقیقات مشابه زیادی در ارتباط با مزایای روش جراحی لاپاراسکوپی در بیماران با سرطان های کولون و رکتوم انجام شده است.

روش جراحی کم تهاجمی لاپاراسکوپی در سالهای اخیر در کشورمان در شاخه های مختلف جراحی پیشرفت قابل قبولی داشته است. در رشته جراحی کولورکتال نیز امروزه بیشتر جراحی های کولون و رکتوم و جراحی های بازسازی کف لگنی با استفاده از روش کم تهاجمی لاپاراسکوپی قابل انجام است.

اخیرا جراحی کم تهاجمی دیگری برای ضایعات داخل رکتوم به کمک جراحان کولورکتال آمده است که تحت عنوان روش TEM (Transanal Endoscopic Microsurgery) شناخته می شود. با این روش جراحان کولورکتال قادر هستند ضایعات خوش خیم و حتی ضایعات بدخیم در مراحل اولیه را از داخل مقعد و بدون باز کردن شکم جراحی کنند.شرکتهای مختلف اقدام به ساخت تجهیزاتی به این منظور نموده اند دستگاه TAMIS از شرکت Applied medical امریکا و دستگاه TEO از شرکت اشتورز المان . در لینک زیر جراحی یک پولیپ ۳ سانتی متری داخل رکتوم را توسط دکتر یوسف فام در بیمارستان عرفان نیایش میتوانید ببینید https://www.youtube.com/watch?v=NuemfQcI0Us

[crum_button label=”مشاوره رایگان با دکتر یوسف فام” icon=”seosight-check-square” icon_position=”right” align=”align-center” color=”primary” size=”medium” _id=”882428″ link=”http://iran-colorectal.com/%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%db%8c%d9%88%d8%b3%d9%81-%d9%81%d8%a7%d9%85/|مشاوره رایگان با دکتر یوسف فام|” show_icon=”yes”]

 

4.7/5 - (4 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ