بهترین جراح سرطان روده بزرگ

بهترین جراح سرطان روده بزرگ کیست ؟

بهترین جراح سرطان روده بزرگ یا کولون و راست روده یا رکتوم در تهران یا ایران چه کسی است ؟ این سوالی است که معمولا بیماران بعد از تشخیص سرطان روده بزرگ در پی کشف جواب آن در راستای بهترین درمان برای بیماری سرطان خود هستند. در زیر کمی به این موضوع میپردازیم

هر بیماری بعد از مسجل شدن تشخیص نیاز به یک سری بررسی های اضافه و تکمیلی در راستای تعیین مرحله بیماری میباشد اینکار میتواند توسط پزشک متخصص داخلی یا گوارش یا جراح عمومی یا جراح کولورکتال صورت بگیرد ولی اگر این تشخیص مسجل شده است بهتر است جهت ادامه بررسی ها به یک فوق تخصص جراح کولورکتال ( جراح روده بزرگ و راست روده ) بروید و ادامه کارهای بررسی و درمان بیماری توسط ایشان انجام شود. یکی از مهم ترین دلایل اینکار بررسی محل دقیق توده قبل از هر نوع اقدام درمانی دیگر است چون درمانهایی مانند رادیوتراپی یا پرتو درمانی باعث تغییر شکل توده و کوچک شدن آن و در نتیجه اشتباه در تصمصم گیری های بعدی جراح در درمان خواهد شد . پس اگر دنبال بهترین جراح سرطان روده بزرگ هستید ابتدا باید قبل از اقدام درمانی بیمارتان توسط یک جراح کولورکتال ویزت و اطلاعات دقیق بیماری ثبت شود. بهترین جراح سرطان روده بزرگ باید بهترین و کامل ترین بررسی قبل از جراحی و تعیین مرحله بیماری را به دقت انجام دهد هرچه تعیین مرحله بندی درست انجام شود درمان نیز دقیق تر و کامل تر انجام خواهد شد. بررسی های دقیق شامل:

انجام کولونوسکوپی کامل، تعیین محل دقیق تومور در صورت نیاز انجام رکتوسیگموئیدوسکوپی ریجید برای سرطان راست روده.

 

انجام آزمایشات کامل خونی و تومور مارکرها

بررسی سی تی اسکن ریه شکم و لگن با ماده حاجب خوراکی و وریدی جهت تعیین وجود متاستازهای احتمالی ( متاستاز یعنی تومور در قسمت دیگری از بدن جایگزین شده باشد)

بهترین جراح سرطان روده بزرگبهترین جراح سرطان روده بزرگ

ام آر ای لگن با تزریق  در بیماران سرطان راست روده جهت مرحله بندی موضعی تومور و تشخیص تهاجم به بافتهای مجاور و درگیری احتمالی غدد لنفاوی.

بهترین جراح سرطان روده بزرگ
دستگاه اندوسونوگرافی

سونوگرافی اندوآنال در بیماران سرطان راست روده جهت مرحله بندی موضعی تومور و تشخیص تهاجم به بافتهای مجاور و درگیری احتمالی غدد لنفاوی ( لازم به ذکر است آم آر ای یا اندوسونو ممکن است فقط یکی نیاز باشد و در موارد مشکوک ممکن است از هر دو روش استفاده شود.

بهترین جراح سرطان روده بزرگ باید در خصوص سابقه فامیلی و احتمال وجود زمینه ژنتیکی بیماری سرطان روده بزرگ و راست روده حتما بررسی شامل شرح حال دقیق و در صورت نیاز مشاوره ژنتیک انجام دهد تا خطر بیماری در بستگان نزدیک را شناسایی و از آن جلوگیری کند .
بهترین جراح سرطان روده بزرگ

مشاوره دقیق در خصوص مراحل درمان، هزینه ها، عوارض احتمالی و نحوه مقابله و درمان این عوارض احتمالی از ویژگیهای بهترین جراح سرطان روده بزرگ خواهد بود.

پیگیری جواب پاتولوژی قبل از جراحی و بعد از جراحی و در صورت نیاز انجام تستهای تکمیلی برای تمام بیماران سرطان روده بزرگ ضزوزی است .

انجام کارتیمی و هماهنگی با متخصصین مرتبط مانند انکولوژیست های متبحر و رادیوتراپیست ها و همچنین متخصصین رادیولوژی و پاتولوژی در خصوص تعیین خط مشی درست درمانی از ویژگی های بهترین جراح سرطان روده بزرگ برای بیماری شما میباشد .

بهترین جراح سرطان روده بزرگ

بهترین جراح سرطان روده بزرگ

تجربه کار در زمینه های جراحی سرطانهای روده بزرگ و راست روده از اهمیت زیادی در انتخاب جراح روده بزرگ است. جراحی سرطان روده بزرگ و مخصوصا راست روده تجربه کاری بالایی لازم دارد و جراحان کولورکتال با سابقه زیاد این عملها برای جراحی سرطان روده بزرگ مناسب هستند.

آشنایی با تکنولوژی روز جراحی : امروزه پیشرفتهای زیادی در زمینه عملهای جراحی کولورکتال اتفاق افتاده است وارد شدن انواع استاپلر ها در دوخت و دوز روده و انجام جراحی های لاپاراسکوپی برای سرطان روده بزرگ و راست روده ( کولون و رکتوم) تحول بزرگی در کم کردن دوران نقاهت و درد بعد از عمل به وجود اورده است. استفاده از دستگای برش نسجی مانند هارمونیک و لیگاشور میزان خونریزی و سرعت جراحی را به میزان زیادی بهبود بخشیده است. پس در انتخاب بهترین جراح سرطان روده بزرگ باید آشنایی و تجربه کافی استفاده از ابزارهای روز و انجام جراحی لاپاراسکوپی را مد نظر قرار داد .

بهترین جراح سرطان روده بزرگ

بهترین جراح سرطان روده بزرگ

برخورد درست و درمان مناسب با عوارض جراحی : تقریبا تمام اعمال جراحی از کوچک تا بزرگ میتواند با عوارض و مشکلاتی همراه باشد که در تمام دنیا این اتفاقات محتمل و غیر قابل پیشگیری هستند در عملهای بزرگ مانند سرطانهای روده بزرگ و راست روده هم عوارض ممکن است اتفاق بیفتد این عوارض شامل : انسداد روده در روزهای بعد ازجراحی، خونریزی نیاز به اقدام جراحی مجدد ، اسیب ارگانهای مجاور توده سرطانی ، نیاز به کیسه استومی، آسیب حالب و مثانه، لخته شدن خون در اندامها، مشکلات قلبی در بیماران مسن و با سابقه یا بدون سابقه مشکلات قلبی و …
لازم است بهترین جراح سرطان روده بزرگ با تمام موارد عوارض آشنا باشد و تشخیص و درمان درست هر کدام از این موارد را به درستی انجام دهد و در زمان مناسب از متخصصین رشته های مرتبط استفاده کند .

دکتر حسین یوسف فام متخصص جراح عمومی و فوق تخصص جراحی کولورکتال با بیش از 12 سال کار تخصصی و فوق تخصصی در زمینه جراحی لاپاراسکوپی سرطان روده بزرگ و رکتوم میتواند شما را در این راه کمک کند. تلاش ما بهترین کیفیت درمان و حداقل عوارض و بهترین پیش آگهی برای بیماران سرطان روده بزرگ و رکتوم است .

برای مشاوره و درمان با ما در تماس باشید.

 

 

امتیاز این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ