سرطان کولون و سرطان رکتوم

آمادگی جراحی کولون و رکتوم در منزل قبل از بستری در بیمارستان 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

آمادگی جراحی کولون و رکتوم در منزل قبل از بستری در بیمارستان 

اگر به تازگی تشخیص سرطان روده بزرگ یا رکتوم در خودتان یا آشنایان داشته اید و برنامه درمانی شما توسط پزشکتان جراحی تشخیص داده شده ممکن است این سوال پیش بیاید که  آمادگی جراحی کولون و رکتوم در منزل چگونه باید انجام شود در این مقاله به طور کامل شما را راهنمایی خواهیم کرد تا عمل جراحی بسیار آسان و با عارضه کم پشت سر بگذارید.

 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

آمادگی جراحی کولون و رکتوم در بیماران سرطان کولون و رکتوم در منزل چگونه باید باشد ؟ چطور با آمادگی جراحی کولون و رکتوم در منزل تاثیر خوب بر جراحی و مراقبتهای بعد از عمل ایجاد کنیم ؟ قبل از هر چیز روحیه خود را بالا ببرید درمان این بیماری امروزه با موفقیت بسیار بالایی همراه است و با درمان به موقع نتیجه درمان عالی است .

از چه زمانی شروع شود؟

– برای نتیجه هر چه بهتر و عوارض حداقل،  آمادگی جراحی کولون و رکتوم را حداقل از دو هفته قبل از عمل شروع کنید برای اینکار هر روز دوبار حداقل 30 دقیقه الی 1 ساعت پیاده روی تند انجام دهید اگر میتوانید دویدن سبک بهتر است. این فعالیت باید به گونه ای باشد که موجب نفس نفس زدن و کمی تعریق و تپش قلب باشد و در حین فعالیت تنفس عمیق داشته باشید و اگر ریه ها خلط دارند با سرفه های خوب ریه ها را پاکسازی کنید .

 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

فعالیت منظم برای آمادگی جراحی کولون و رکتوم تاثیر عالی در بهبودی بعد از جراحی دارد 

آیا داروهای همیشگی قطع شود؟

  • برای آمادگی قبل از عمل جراحی روده در صورتیکه داروهای فشار خون و قلبی و یا داروی اعصاب مصرف میکنید باید داروهای خود را تا روز بستری ادامه بدهید و در مورد مصرف هر نوع دارویی پزشک خود را مطلع سازید .

-در مورد داروهای رقیق کننده خون مانند اسپرین و زالربان و پلاویکس باید این داروها از 5 روز قبل از عمل قطع شود که حتما با نظر پزشک جراح و متخصص قلب و با هماهنگی باشد. 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

پزشک خود را از مصرف این داروها مطلع کنید

– کم کاری یا پرکاری تیرویید برای بیهوشی میتواند خطر آفرین باشد پس هر گونه کم کاری و پرکاری تیرویید در آمادگی جراحی کولون و رکتوم باید با متخصص مربوطه و انجام آزمایشات بررسی شود

سابقه عملهای قبلی مهم است؟

-اگر بیماری زمینه ای و سابقه جراحی خاصی دارید حتما پزشک جراح را مطلع سازید. 

سیگار؟

– 2 هفته قبل از جراحی بزرگ زمان مناسبی برای ترک سیگار نیست و توصیه میشود در این زمان سیگار را ترک نکنید و اگر مصرف سیگار یا مواد مخدر دارید در آمادگی جراحی کولون و رکتوم پزشک خود را مطلع نمایید 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

تغذیه؟

-از 5 روز قبل از عمل مصرف مواد گیاهی مانند میوه سبزیجات و سالاد و حبوبات را به صورت پخته یا خام کامل قطع کنید در این مدت میتوانید نانهای سفید مانند لواش و باگت و نان تست سفید و بدون سبوس  همره با لبنیات گوشت مرغ و گوشت قرمز و ماهی و تخم مرغ استفاده کنید میتوانید از آب میوه صاف شده استفاده کنید 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

یک روز قبل از عمل از صبح، رژیم مایعات شفاف باید استفاده کنید مانند آب چای-عسل-آب میوه های شفاف آب گوشت و آب مرغ یا سوپ کاملا صاف شده .

داروی ملین؟

-برای آمادگی جراحی روده بزرگ در منزل از 5 روز قبل از عمل شربت لاکتولوز یا شیر منیزیوم هر 12 ساعت یک قاشق میل کنید .

اقدامات روز قبل از بستری؟

-روز قبل از عمل در منزل استحمام کنید و موهای قفسه سینه و شکم و هر دو ران تا زانوها  و همچنین موهای ناحیه تناسلی و اطراف مقعد را شیو کنید .

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

-یک روز قبل از عمل بین ساعات 12 تا 3 بعد از ظهر جهت بستری به بیمارستان مراجعه کنید .

هزینه های عمل؟

-هزینه بستری و جراحی در بیمارستان عرفان نیایش کاملا آزاد محاسبه میشود و بیمارستان فاکتور رسمی جهت ارائه به اداره بیمه در اختیار شما قرار خواهد داد .

-به هنگام مراجعه برای بستری تمام مدارک بیماری و عکسها و آزمایشات را به همراه مدارک شناسایی خود همراه داشته باشید .

-اگر از قبل برگ مشاوره با پزشکان قلب یا بیهوشی یا پزشک دیگری جهت مشاوره دارید همراه خود به بیمارستان بیاورید  

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ