انومتریوز رکتوم

اندومتریوز رکتوم – ارائه تکنیک جدید جراحی لاپاراسکوپی

ارائه تکنیک جدید جراحی لاپاراسکوپی اندومتریوز رکتوم روده برای اولین بار در دنیا در کنگره کولورکتال سوئیس، در این کنگره که در کشور سویس برگزار شد دکتر حسین یوسف فام به ارائه روش درمان اندومتریوز پرداختند که در ادامه شرح این کنگره معتبر را خواهیم داد.

اندومتریوزو در ادامه اندومتریوز رکتوم  یکی از بیماری های مزمن است که می تواند خانم ها را در سنین باروری مبتلا کند، این بیماری یک بیماری مزمن ، خسته کننده و همراه با دردهای زیاد می باشد، البته شدت و حدت آن در افراد متفاوت ممکن است یکسان نباشد در برخی افراد اندومتریوز بسیار شدید و در برخی افراد اندومتریوز علائم مختصری دارد.

اندومتریوز می تواند ارگان های لگنی را گرفتار کند: از جمله حالب ها ، مثانه ، رکتوم (راست روده) ، روده بزرگ و تخمدان ها و کف لگن

تشخیص آندومتریوز

تشخیص آندومتریوز با سونوگرافی : سونوگرافی ترانس واژینال و ترانس رکتال توسط رادیولوژیست مجرب امروزه تشخیص اندومتریوز و چسبندگی ها را آسان نموده است و کمتر نیاز به انجام لاپاراسکوپی تشخیصی است. با کمک سونوگرافی ترانس واژینال میتوان اندومتروز لگنی و همچنین اندومتریوز رکتوم را با دقت بالا تشخیص داد و حتی درگیری حالب ها و چسبندگی های اندومتریوز رکتوم را میتوان دقیق شناسایی کرد .

درمان آندومتریوز

برای درمان ضایعات اندومتریوز که علائم شدیدی در بیمار ایجاد می کند، معمولا مجبور به جراحی و برداشتن ضایعات اندومتریوز هستیم، در بیمارنی که اندومتریوز شدید دارند و ندول های اندومتریوز با عث ایجاد اندومتریوز رکتوم شده است مجبور به برداشتن قسمتی از روده هستیم، به طور معمول در ضایعات بزرگتر یک قسمتی از روده بطور کامل برداشته می شود و دو سر سالم روده دوباره بهم دوخته می شود که در اصطلاح به آن آناستوموز می گویند.

در مواردی که ضایعه اندومتریوز رکتوم کوچکتر است، سابق براین این ضایعه برداشته می شد و محل آن دوخته می شد که می توانست خطر نشت محل دوخت و دوز و همچنین خطر تنگی در روده همراه باشد و همچنین این جراحی زمانبر بوده و امکان آلودگی مدفوعی در لگن ایجاد شودوجود دارد که موجب عفونت های بعد از جراحی می شود. در تکنیکی که برای اولین بار در دنیا ارائه شد با استفاده از یک استپلر که قبلا یک استپلر شناخته شده ای است و برای پرولاپس رکتوم استفاده می شود، از این استپلر برای برداشتن ضایعه اندومتریوزرکتوم استفاده می شود.

این روش در بیش از 200  بیمار در ایران انجام شده و نتایج کاملا رضایت بخش بوده، مدت زمان جراحی کمتراست و تنگی ایجاد نمی شود و همچین خطر آلودگی با مواد مدفوعی وجود ندارد.

اندومتریوز رکتوم ارایه در کنفرانس سوئیس

اندومتریوز رکتوم ارایه در کنفرانس سوئیس

امروزه برای جراحی اندومتریوز بهترین مراکز دنیا و همچنین مرکز جراحی ما در بیمارستان عرفان نیایش و مرکز ناباروری ابن سینا بصورت تیمی  و با حضور جراحان فوق تخصص اندومتریوز و ارولوژیست متبحر در این کار و همچنین ما به عنوان جراح فوق تخصص کولورکتال اقدام میکنیم و هدف ما ایجاد بهترین شرایط درمانی برای بیماران و به حداکثر رساندن نتیجه درمان و کم کردن عوارض جراحی اندومتریوز و به خصوص اندومتریوز رکتوم است . آمار جراحی بالای 2000 مورد جراحی رکتوم در 10 سال گذشته با بهترین نتایج  درمانی بهترین معیار عملکرد تیمی در 10 سال گذشته است.

برای مشاوره و اطلاع از نحوه جراحی و تیم درمان اندومتریوز لگنی و اندومتریوز رکتوم با دکتر یوسف فام اینجا کلیک کنید.

در ویدیوی  زیر قسمتی از جراحی اندومتریوز رکتوم با روش جدید دکتر یوسف فام نمایش داده شده است

 

3.9/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر در “اندومتریوز رکتوم – ارائه تکنیک جدید جراحی لاپاراسکوپی

  1. لیلا قدیری گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در تاریخ ۱۶ ابان ماه گذشته در بیمارستان عرفان تحت عمل جراحی اندومتریوز شدید همراه با اناستوموز نزد شما و خانم دکتر مهدوی قرار گرفتم،
    بعد جراحی یکبار هم در مطب با شما ویزیت داشتم اما مشکلی که در حال حاضر رو دارم در زمان مراجعه نداشتم، در حال حاضر درد شدید در ناحیه کف لگن خصوصا هنگام نشستن و برخاستن دارم و در طول روز احساس دفع دارم اما هنگام مراجعه به توالت یا دفع ندارم یا به مقدار خیلی کم و بسیار باریک دفع دارم،
    سوال من از جناب اقای دکتر این هست الان من چه اقدامی باید انجام بدهم؟
    سپاس

    1. دکتر حسین یوسف فام گفت:

      ورزش کنید آب زیاد میل کنید حجم غذا را کم کنید زور نزنید مهم نیست دفع به چه شکل و چجوری انجام میشه و بعد از یک ماه در صورت عدم بهبودی مراجعه کنید

  2. نوری گفت:

    سلام وقت بخیر آقای دکتر
    من چند ماهی هست آندوکلو انجام دادم..
    ویک پولیپ روده بی خطر داشتم که دکتر حذف کردند..وآزمایش پانولوژی هم تایید کرد که بی خطر..
    من هر روز صبح اجابت مزاج دارم اما دفعم با اینکه نرم هست به سختی انجام میشه و احساس می کنم مقعدم و عضلات داخلش دائم منقبض هستند و هیچ عکس العملی ندارند ، مدفوعم باریک هست و واقعا زندگیم رو تحت شعاع قرار داده.. گاهی دفع ناقصه که مجبورم از آب گرم به عنوان تنقیه استفاده کنم..
    می دونید مشکلم چیه؟از جراحی می ترسم ولی به کمک خیلی نیاز دارم .. ممنون میشم پاسخم رو بدهید

    1. دکتر حسین یوسف فام گفت:

      قسمت دفع سخت و دفع نرمال را مطالعه کنید

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ