سرطان روده بزرگ و راست روده

هزینه درمان سرطان روده بزرگ چقدر است ؟

هزینه درمان سرطان روده بزرگ و راست روده در شرایط امروز ایران در مراکز دولتی و خصوصی مورد سوال بیماران است و برای پاسخ به این سوال باید به نکات متعددی اشاره کرد. هزینه درمان سرطان کولورکتال به چند بخش تقسیم میشود و این بخشها به نوع درمان و نیاز بیمار به مواردی مانند رادیوتراپی یا پرتو درمانی و شیمی درمانی و جراخی تقسیم میشود .

درمان بیماران سرطان روده بزرگ یا کولون با سرطان راست روده و رکتوم متفاوت است و بیماران سرطان رکتوم در سیر درمان به رادیوتراپی (پرتو درمانی) نیاز دارند که اضافه شدن این درمان بخشی به هزینه درمان سرطان روده بزرگ اضافه میکند . همچنین برخی بیماران سرطان روده بزرگ و راست روده بعد از جراحی نیاز به شیمی درمانی دارند که این بخش هم به هزینه های درمان اضافه میشود.

هزینه جراحی سرطان روده بزرگ و راست روده ( کولون و رکتوم )

هزینه درمان سرطان روده بزرگ و راست روده در قسمت جراحی به عوامل زیادی بستگی دارد و میتواند هزینه از مقدار بسیار کم تا هزینه های زیاد منجر شود در زیر به این عوامل اشاره میشود
انتخاب بیمارستان : هزینه جراحی سرطان روده بزرگ در بیمارستانهای مختلف متفاوت است اولین انتخاب بین بیمارستان دولتی( آموزشی دانشگاهی) و خصوصی است. هزینه در بیمارستانهای دولتی با توجه به پوشش بیمه ای برای بیمه های پایه و هزینه پایین تخت بستری پایین است و در صورت تحت پوشش بودن وسایل استاپلر جراحی این عدد شاید بین 100 تا 1000 دلار ( با توجه به نوسان قیمتها این اعداد به دلار اشاره شده است) برآورد میشود. بیمارستانهای خصوصی بسته به درجه بیمارستان و کیفیت خدمات ارایه شده این عدد میتواند بین 2000 تا 5000 دلار متفاوت باشد.

 

انتخاب بین جراحی لاپاراسکوپی و باز : هزینه درمان سرطان روده بزرگ  در جراحی لاپاراسکوپی هم از نظر هزینه جراحی و دستمزد جراح هم از نظر تجهیزات لاپاراسکوپی هزینه را حدود 20-30 % بالاتر میبرد .

نیاز به بستری در بخشهای ویژه: هزینه درمان سرطان روده بزرگ  در صورتی که بیمار به علت مشکلات قلبی یا سن بالا و یا مشکلات ریوی یا هر عاملی که به تشخیص جراح و پزشک بیهوشی نیاز به بخش مراقبتهای ویژه داشته باشد باعث افزایش هزینه درمان سرطان روده بزرگ خواهد شد. به عنوان مثال هر شب تخت بستری در بخش مراقبتهای ویژه 3-4 برابر بستری در بخش معمولی است.

بستری در اتاق های خصوصی: بسته به اینکه بیمار شما دراتاق یک تخته یا دو تخته یا VIP   بستری شود هزینه درمان سرطان روده بزرگ در بیمارستان بالاتر خواهد رفت .

استانداردهای درمان : جراحی و رعایت نکات مختلف در فرایند درمان و تشخیص و آماده سازی برای جراحی میتواند باعث تفاوت در هزینه های درمان در بیمارستانهای مختلف باشد به طور مثال استفاده از پمپ یا جوراب پنوماتیک حین جراحی ممکن است در همه بیمارستانها استفاده نشود و هزینه درمان سرطان روده بزرگ را بالاتر میبرد و ممکن است بیمار هرگز متوجه این تفوت نگردد ولی این جوراب ریسک ایجاد لخته در پاها و خطر آمبولی ریوی را که یک مشکل کشنده و خطرناک است را کاهش دهد . موارد متعددی مانند این مورد وجود دارد که الزاما بیمار نه آنها را میبیند و نه از وجودشان باخبر میشود ولی بسیاری از خطرات و ریسک ها را حین و بعد از جراحی کاهش میدهد ولی قابل لمس برای بیماران و همراهان نیست و این موارد هزینه های درمان را افزایش میدهد بطور مثال شما وقتی ماشینی با ایربگ میخرید ممکن است و با احتمال زیاد تا زمانی که ان ماشین را دارید از ایربگ استفاده نخواهید کرد ولی هزینه آن را پرداخت کرده اید . از نکات دیگر استفاده از ایزار با کیفیت مناسب و استاندارد جهانی است به طور مثال استاپلر وسیله ایست که در بریدن و دوختن روده استفاده میشود و انواع مختلف در بازار موجود است مانند استاپلر های آمریکایی و چینی که البته تفاوت دارند و تقریبا هزینه های انها 2-3 برابر با هم فرق دارد و این هزینه درمان سرطان روده بزرگ را متفاوت خواهد کرد.

هزینه درمان سرطان روده بزرگ

جوراب پنوماتیک مخصوص جلوگیری از لخته شدن خون در اندامها

عوارض جراحی : بیماران سرطان روده بزرگ و راست روده در فرایند درمان به علت ماژور بودن جراحی و پیچیدگی های آن ممکن است به عوارض زودهنگام و یا دیر هنگام دچار شوند و درمان و رفع این عوارض میتواند تعداد روزهای بستری و تعداد دفعات عمل  را بالاتر ببرد و متعاقبا هزینه درمان سرطان روده بزرگ و راست روده در این موارد بالاتر خواهد رفت . در تمام عملهای جراحی و به خصوص عملهای سنگین بروز عوارض جراحی قسمتی از فرایند درمان و کاملا قابل پیش بینی است پس همواره بیماران باید هزینه ای متناسب با بستری در بیمارستان خصوصی یا دولتی برای موارد عوارض غیر قابل پیش بینی درنظر بگیرند حدود 50 درصد هزینه کل بیمارستان باید به صورت اضافه پیش بینی کنند .

هزینه درمان سرطان روده بزرگ

هزینه درمان سرطان روده بزرگ

بیمه و پوشش های بیمه ای: بسته به نوع بیمه شما پوشش های مختلفی برای اعمال جراحی از طرف بیمه ها ارایه میشود معمولا تمام بیمارستانهای دولتی با بیمه های پایه مانند خدمات درمان و تامین اجتماعی و نیروهای مسلح طرف قرار داد هستند ولی فقط برخی از بیمارستانهای خصوصی با بیمه های پایه طرف قرار داد هستند و معمولا با تعدادی از بیمه های تکمیلی طرف قرار داد هستند در جراحی های سرطان هزینه درمان سرطان روده بزرگ و راست روده مشمول بیماران خاص میشود و مقدار زیادی از هزینه درمان شامل پوشش بیمه ای میشود و در صورتیکه پزشک یا بیمارستان با بیمه کار نکند معمولا بیمارستان فاکتور تمام مخارج بیمارستان را با جزئیات جهت ارایه به بیمه به شما تحویل میدهد که بتوانید مخارج خود را از بیمه دریافت کنید . علت عدم قرار داد بیمارستانها یا پزشکان با بیمه معمولا به خاطر عدم پرداخت حق الزحمه به موقع و اعمال کسورات به دلالیل مختلف میباشد که پزشکان و بیمارستانها را از کار کردن با بیمه ها مایوس میکند .

 

 

 

امتیاز این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر در “هزینه درمان سرطان روده بزرگ چقدر است ؟

  1. محمد گفت:

    سلام پدر من 77 سالشه و به علت سرطان اخر روده بعد از 6 جلسه شیمی درمانی و 28 جلسه پرتو درمانی عمل جراحی انجام داده و کیسه دایم برا مدفوع نصب شده اما الان که 8 روز از عمل او میگذره هنوز عمل دفع انجام نمیشه و میگن چون روده عمل نمیکنه و فقط مقدار کمی مدفوع خارج میشه باید بستری بمونه حال این سوال مطرح میشه که اول این موضوع چند روز ممکنه ادامه پیدا کنه و دوم این که ممکنه این مسیله خیلی خطرناک باشه؟

    1. دکتر حسین یوسف فام گفت:

      معمولا تا 5 روز کار میکنه و گاهی طولانی تر میشه و بعد از راه افتادن کامل شکم مرخص میشه اگه شکم کار نکنه ممکنه به دلیل انسداد روده باشه حتما جراحشون بهترین راه را انتخاب میکنند که به سلامتی خوب بشه و مرخص بشه

  2. نازنین صیادناهد گفت:

    با عرض سلام،آقای دکتر مادرم باید جراحی بشن برای کنسر رکتوم،من چطور میتونم از شما وقت بگیرم و مدارک رو ببینید ک آیا میشه لاپاراسکوپی انجام بشه چون من شهرستان هستم

    1. دکتر حسین یوسف فام گفت:

      سلام شما با شماره های مطب در قسمت تماس با ما زنگ بزنید و در اولین فرصت بیمارتون و تمام مدارکشون را بیاورید ببینم .

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ