سندرم دفع سخت

در مورد سندرم دفع سخت چه میدانید

در مورد سندرم دفع سخت چه میدانید ؟ آیا از مشکل یبوست رنج میبرید؟ آیا مجبورید مدت زمان زیادی را در طول روز در دستشویی سپری کنید ؟

اجازه دهید مشکل یبوست را از دفع مشکل مدفوع جدا کنیم. یبوست در واقع از دیدگاه پزشکی به دفع با فواصل بیش از 3 روز گفته می شود و معمولا ناشی از رژیم غذایی قابض شکم و یا تنبلی روده می باشد در حالیکه فرد در این فواصل احساس دفع ندارد و در صورتی که احساس دفع داشته باشد موفق خواهد شد که دفع مدفوع طبیعی داشته باشد.

در حالیکه سندرم دفع سخت مدفوع یا obstructed defecation syndrome عبارت است از عدم توانایی فرد برای دفع کامل و آسان مدفوع است بطوریکه فرد در طول روز بارها احساس دفع دارد و ممکن است بارها برای دفع به دستشویی برود ولی نتواند دفع داشته باشد. معمولا فرد زمان زیادی را جهت دفع در دستشویی سپری میکند و بدنبال دفع همچنان احساس باقی ماندن مواد مدفوعی در روده را دارد ولی قادر به دفع کامل نیست. در موارد شدید فرد از روش های مختلف از جمله کمک دست برای خروج مدفوع استفاده میکند. در ادامه به روش های درمانی هر کدام خواهیم پرداخت.

[crum_button label=”مشاوره رایگان با دکتر یوسف فام” icon=”seosight-check-square” icon_position=”right” align=”align-center” color=”primary” size=”medium” _id=”882428″ link=”http://iran-colorectal.com/%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%db%8c%d9%88%d8%b3%d9%81-%d9%81%d8%a7%d9%85/|مشاوره رایگان با دکتر یوسف فام|” show_icon=”yes”]

 

3.5/5 - (51 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ