آمادگی جراحی کولون و رکتوم در منزل قبل از بستری در بیمارستان 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم در بیماران سرطان کولون و رکتوم در منزل چگونه باید باشد ؟ چطور با آمادگی جراحی کولون و رکتوم در منزل تاثیر خوب بر جراحی و مراقبتهای بعد از عمل ایجاد کنیم ؟ 

1- برای نتیجه هر چه بهتر و عوارض حداقل آمادگی جراحی کولون و رکتوم را از حداقل دو هفته قبل از عمل شروع کنید برای اینکار هر روز دوبار حداقل 30 دقیقه الی 1 ساعت پیاده روی تند انجام دهید اگر میتوانید دویدن سبک بهتر است. این فعالیت باید به گونه ای باشد که موجب نفس نفس زدن و کمی تعریق و تپش قلب باشد و در حین فعالیت تنفس عمیق داشته باشید و اگر ریه ها خلط دارند با سرفه های خوب ریه ها را پاکسازی کنید .

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

فعالیت منظم برای آمادگی جراحی کولون و رکتوم تاثیر عالی در بهبودی بعد از جراحی دارد 

2-در صورتیکه داروهای فشار خون و قلبی و یا داروی اعصاب مصرف میکنید باید داروهای خود را تا روز بستری ادامه بدهید و در مورد مصرف هر نوع دارویی پزشک خود را مطلع سازید .

3-در مورد داروهای رقیق کننده خون مانند اسپرین و زالربان و پلاویکس باید این داروها از 5 روز قبل از عمل قطع شود که حتما با نظر پزشک جراح و متخصص قلب و با هماهنگی باشد. 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

پزشک خود را از مصرف این داروها مطلع کنید

4- کم کاری یا پرکاری تیرویید برای بیهوشی میتواند خطر آفرین باشد پس هر گونه کم کاری و پرکاری تیرویید در آمادگی جراحی کولون و رکتوم باید با متخصص مربوطا و انجام آزمایشات بررسی شود

5-اگر بیماری زمینه ای و سابقه جراحی خاصی دارید حتما پزشک جراح را مطلع سازید. 

6- 2 هفته قبل از جراحی بزرگ زمان مناسبی برای ترک سیگار نیست و توصیه میشود در این زمان سیگار را ترک نکنید و اگر مصرف سگار یا مواد مخدر دارید در آمادگی جراحی کولون و رکتوم پزشک خود را مطلع نمایید 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

7-از 5 روز قبل از عمل مصرف مواد گیاهی مانند میوه سبزیجات و سالاد و حبوبات را به صورت پخته یا خام کامل قطع کنید در این مدت میتوانید نانهای سفید مانند لواش و باگت و نان تست سفید و بدون سبوس  همره با لبنیات گوشت مرغ و گوشت قرمز و ماهی و تخم مرغ استفاده کنید میتوانید از آب میوه صاف شده استفاده کنید 

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

8-یک روز قبل از عمل از صبح، رژیم مایعات شفاف باید استفاده کنید مانند آب چای-عسل-آب میوه های شفاف آب گوشت و آب مرغ یا سوپ کاملا صاف شده .

9-از 5 روز قبل از عمل شربت لاکتولوز یا شیر منیزیوم هر 12 ساعت یک قاشق میل کنید .

10-روز قبل از عمل در منزل استحمام کنید و موهای قفسه سینه و شکم و هر دو ران تا زانوها  و همچنین موهای ناحیه تناسلی و اطراف مقعد را شیو کنید .

آمادگی جراحی کولون و رکتوم

11-یک روز قبل از عمل بین ساعات 12 تا 3 بعد از ظهر جهت بستری به بیمارستان مراجعه کنید .

12-هزینه بستری و جراحی در بیمارستان عرفان نیایش کاملا آزاد محاسبه میشود و بیمارستان فاکتور رسمی جهت ارائه به اداره بیمه در اختیار شما قرار خواهد داد .

 13-به هنگام مراجعه برای بستری تمام مدارک بیماری و عکسها و آزمایشات را به همراه مدارک شناسایی خود همراه داشته باشید .

14-اگر از قبل برگ مشاوره با پزشکان قلب یا بیهوشی یا پزشک دیگری جهت مشاوره دارید همراه خود به بیمارستان بیاورید  

امتیاز این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ