سرطان کولون و سرطان رکتوم

رشته جراحی کولورکتال چیست؟

جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته

رشته جراحی کولورکتال چیست؟

فلوشیپ جراحی کولورکتال چیست؟

کولورکتال در لغت به معنی روده بزرگ و راست روده می باشد و فوق تخصص کولورکتال یا فلوشیپ جراحی کولورکتال یکی از شاخه های فوق تخصصی جراحی است که به بررسی ، شناخت و درمان امراض مربوط به روده بزرگ ، راست روده و مقعد می پردازد.

هدف از مجزا کردن این رشته به عنوان یک رشته فوق تخصصی ، پیچیده بودن ساختار و عملکرد و همچنین تنوع و شیوع بالای بیماری های کولورکتال می باشد. این بیماریها شامل : سرطان های روده بزرگ و مقعد یا سرطانهای کولورکتال  – انواع آبسه و فیستول های مقعدی – هموروئیدشقاق – هر گونه خونریزی مقعدی – سختی و ناتوانی در دفع مدفوع – هر گونه بی اختیاری مدفوعی – پولیپ های روده – بیماری های عفونی و التهابی روده – یبوست مزمن – پرولاپس روده (بیرون زدگی مخاط روده ) – افتادگی روده – کیست پیلونیدال (کیست مویی) و … میباشد.

امروزه پیشرفت دانش پزشکی در شناخت و درمان این بیماری ها بسیار چشمگیر است و باعث خوشحالی ماست که تکنولوژی های لیزر – لاپاراسکوپی – دوخت روده با استاپلر و همچنین روش های تشخیصی پیشرفته مانند سونوگرافی اندورکتال – ام ار ای – دفکو گرافی و سایر تکنیک های جدید را جهت خدمت به هموطنان در اختیار داریم.

در ایران چندین دانشگاه علوم پزشکی هرسال تعدادی فلوشیپ کولورکتال پذیرش میکند و سالانه حدود 20 نفر جراح فلوشیپ کولورکتال فارغ التحصیل میشوند. 

دکتر حسین یوسف فام متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ کولورکتال در سال 1393 از دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به اخذ درجه علمی فلوشیپ کولورکتال شده است و در طول 10 سال گذشته سابقه درخشانی و تجربیات فراوانی در جراحی های کولورکتال بدست اورده اند در تمام این سالها جدیدترین تکنیک های جراحی به روز در دنیا را با صرف هزینه های شخصی و در زیر نظر برترین جراحان کولورکتال دنیا اموخته اند و امروز با اخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه جراحی لاپاراسکوپی سرطانهای کولون و رکتوم یا سرطان روده بزرگ و راست روده به هموطنان خود خدمت میکنند.

برای مطالعه بیشتر در مورد فلوشیپ جراحی کولورکتال میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید 

https://my.clevelandclinic.org/departments/digestive/medical-professionals/education/colorectal-surgery-fellowship

 

4.1/5 - (8 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ